T 478.1 a T 478.2 (751, 749, dříve i řada 752)
Provoz lokomotiv řad T 478.1 (751) a T 478.2 (752) ve strojové stanici Chrudim, tedy do roku 1997
"Zamračené", jak se těmto populárním strojům přezdívá jsou s chrudimskou strojovkou spjaty od roku 1973, kdy byly přiděleny do sousední strojovky v Heřmanově Městci. V SS Chrudim se na nich vykonávaly opravy vyššího stupně (MM, M0 se dělalo v Heřmanově Městci) a byly do Chrudimi zapůjčovány při vyšších zátěžích (řepná kampaň, ale například také tzv. Spartakiádní vlaky), nebo při nedostatku vlastních lokomotiv T 444.02.
Až na počátku devadesátých let se zde usídlily trvale, při převzetí části výkonů VS Pardubice do Žďárce u Skutče byla potřeba výkonnějších vozidel. Tehdy sem byly přiděleny stroje 752.057-0 a 752.072-9 jezdících v dvoudenním oběhu, jištěné letmo lokomotivou 752.071-1 a ostatními stroji z Heřmanova Městce.
Zde jsou "osudy pár z nich:
T 478.2054, od roku 1988 označená jako 752.054-7; vyrobena v ČKD Praha pod výrobním číslem 7634 v roce 1970, převzatá k ČSD dne 15.6.1970 do Pobočného lokomotivního depa Kolín. Od konce sedmdesátých let v provozu nejen v Kolíně, ale i ve strojové stanici Heřmanův Městec.
Na snímku z 14.4.2009 je lokomotiva 751.354-2 v SOKV Ostrava.
Od 1.1.1995 administrativně přechází z PLD Kolín do DKV Pardubice a k 1.10.1995 je přeznačena na 751.354-2.
V roce 1996 se vrátila z hlavní opravy v ŽOS Nymburk v novém červenobílém nátěru se žlutými blesky na bočnicích. Její provoz v Chrudimi, Heřmanově Městci, ale i Pardubicích trvá až do 13.2.2004 kdy je předána z DKV Česká Třebová, PJ Pardubice do PS Letohrad. Zde jezdí až do rozdělení ČD a.s. na ČD a.s. a ČD Cargo a.s..
Od 1.12.2007 připadla k ČD Cargo SOKV Ostrava, v provozu v PJ Česká Třebová a PP Týniště nad Orlicí (především ve dvojčlenném řízení na tratích Jaroměř - Trutnov a Týniště - Meziměstí). 21.12.2008 odchází do Ostravy.
2.7.2009 převedena z SOKV Ostrava do SOKV Ústí nad Labem, PP Kralupy nad Vltavou. Administrativně převedena ze SOKV Ústí nad Labem do SOKV České Budějovice ke dni 1.5.2010. Jezdí na výkonech v okolí Prahy a Kralup nad Vltavou. Rozhodnutím managementu ČD Cargo dochází ke dni 3.7.2012 k jejímu zrušení a na fyzickou likvidaci čeká v současné době v SOKV České Budějovice.
T 478.2055, 752.055-4; vyrobena v ČKD Praha v roce 1970 pod výrobním číslem 7635; k ČSD do PLD Kolín dne 18.6.1970.
Bývalý stroj 752.055-4 pod současným označením 749.265-5 v depu Šumperk dne 11.6.2012
Od 1973 v provozu v Heřmanově Městci (ale i Chrudimi) až do konce roku 1995.
1.1.1995 administrativně převedena z PLD Kolín do DKV Pardubice. V té době byla na hlavní opravě v ŽOS Česká Třebová, kde prodělala rekonstrukci na řadu 749 (elektrické vytápění souprav osobních vozů). Jelikož tuto řadu DKV Pardubice neprovozovalo (pro elektrické vytápění byla v tomto depu určena řada 750) byla administrativně předána k 1.5.1995 do DKV Veselí nad Moravou a ještě, než byla rekonstrukce dokončena lokomotiva se znovu administrativně stěhuje - 1.6.1996 do DKV Olomouc, PJ Šumperk.
Přeznačena k 1.10.1995 na stroj 749.265-5.
Při rekonstrukci byl zkušebně zvýšen výkon na 1214 kW (nyní opět klasických 1104 kW) a dosazen moderní řídící systém INTELO (rekonstruováno celé stanoviště, elektronický regulátor, zesílení pístové skupiny). Stroj se stal chloubou Šumperského depa a do dnešních dnů je zde v provozu jako záloha za řadu 754.
T 478.2056, 752.056-2; vyrobena v roce 1970 v ČKD Praha pod výrobním číslem 7636. K ČSD do PLD Kolín předána dne 18.6.1970.
V depu Tábor stojí stroj 749.263-0 dne 13.11.2010.
Od roku 1973 v provozu i ve strojových stanicích Heřmanův Městec a Chrudim (zde v osmdesátých letech poměrně pravidelně).
K 1.1.1995 zůstává v PJ Kolín, které se stalo provozní jednotkou depa Nymburk a protože zde pro ni není využití odchází k rekonstrukci na řadu 749.
K 1.10.1995 přeznačena na 749.263-0 a převedena do DKV Olomouc. Zde v provozu hlavně v PJ Krnov. K 12.11.2008 předána z ČD DKV Olomouc do ČD DKV České Budějovice.
Z důvodu nadbytečnosti lokomotiv této řadu u ČD a.s. je dne 28.7.2011 prodána firmě HANZALÍK, které ji do dnešních dnů udržuje v provozním stavu (opatřenou zajímavým nátěrem této firmy) v provozu na vlečce skladu firmy Mattoni v Kostelci na Hané.
T 478.2057, 752.057-0; ČKD Praha 1970 / výrobní číslo 7637. Převzata k ČSD do pobočného lokomotivního depa Kolín dne 19.6.1970.
Fotografie lokomotivy 751.357-5 s manipulačním vlakem 81302 v Holicích dne 5.8.1997.
Od roku 1973 v provozu i ve strojových stanicích Heřmanův Městec a Chrudim, od GVD 1991/1992 v dvoudenním turnusu ve strojové stanici Chrudim.
K 1.1.1995 administrativně převedena z PLD Kolín do DKV Pardubice (lokomotiva se v té době nachází v JLS Jihlava na hlavní opravě) a k 1.10.1995 přeznačena na 751.357-5 (tedy bez rekonstrukce na elektrické vytápění, nákladní varianta).
Po návratu z hlavní opravy (v zelenobílém nátěru a žlutými blesky na bočnici) je nasazena do Heřmanova Městce. Tady je pevně zakotvena v turnusu spolu s lokomotivami 751.354-2 a 751.374-0 až do listopadu 1999 kdy má vážnou havárii spalovacího motoru.
Od té doby je odstavena v PJ Pardubice a vyčkává na opravu. Té se nedočká a k 21.1.2004 je předána do PS Letohrad. Kanibalizace použitelnýcvh náhradních dílů a 23.4.2004 je zrušena.
Sešrotována v DKV Česká Třebová, šrotace ukončena dne 29.9.2006.
T 478.2058, 752.058-8; ČKD Praha 1970 / výrobní číslo 7638. K ČSD do PLD Kolín dne 24.6.1970.
Bývalá 752.058-8, nyní 749.264-8 s rekreačním vlakem ve Zruči nad Sázavou 11.9.2011.
Od roku 1973 v provozu i ve strojových stanicích Heřmanův Městec a Chrudim, na začátku devadesátých let jako jediná z celé flotily kolínským "Zamračených" jezdí bez tlumiče výfuku. V GVD 1992/1993 často ve strojovce v Chrudimi za 730.002-3. Na podzim roku 1992 odchází do vozební stanice (VS) Havlíčkův Brod.
Zde vydržela v zuboženém stavu odstavená do dělení dep dne 1.1.1995; vrácena do domovského Kolína a okamžitě poslána na rekonstrukci na řadu 749.
K 1.10.1995 přeznačena na 749.264-8 a převedena do DKV Olomouc, PJ Šumperk. Zde je hýčkána a opečována svými turnusovými strojvedoucími. V průběhu roku 2008 převedena do Olomouce a dne 9.12.2009 předána do DKV Praha, PJ Vršovice.
Zde je v provozu až dodnes, především na nehodovém pomocném vlaku, ale jiných neplánovaných výkonech (nejčastěji náhrada řady 854).
T 478.2071, 752.071-1; ČKD Praha 1970, výrobní číslo 7651, dodána dne 14.8.1970 do depa Praha - Střed. V březnu 1975 se stěhuje z Prahy do Kralup nad Vltavou.
Lokomotiva příchází do PLD Kolín dne 26.3.1983 z PLD Kralupy nad Vltavou a okamžitě je nasazena v SS Heřmanův Městec k zvládání zvýšených zátěží. Do SS Chrudim pravidelně zapůjčována. První z kolínských "Zamračených" v unifikovaném nátěru podle vzoru z roku 1988.
Od GVD 1992/1993 nasazena letmo v SS Chrudim jako střídací za stroje 752.057 a 752.072. Realitou je, že nejvíce toho nadále najezdí v Heřmanově Městci.
1.1.1995 administrativně převedena z PLD Kolín do DKV Pardubice a zde 1.10.1995 přeznačena na 751.371-6.
Z důvodu nadbytku lokomotiv této výkonové kategorie v PJ Pardubice je dne 19.7.1997 v dosti zuboženém stavu předána do jejího dřívějšího působiště - do DKV Louny, PJ Kralupy nad Vltavou. Zde prochází ještě hlavní díelnskou opravou v ŽOS Česká Třebová.
Dne 8.12.2005 je administrativně zrušena z důvodu nadbytku strojů této kategorie a ke dni 12.6.2006 je dokončena její šrotace v DKV Česká Třebová.
T 478.2072, 752.072-9; ČKD Praha 1970, výrobní číslo 7652. Dodána dne 20.8.1970 do depa Praha - Střed.
751.372-4 v Chrudimi dne 3.7.2002
Do PLD Kolín příchází až 20.9.1990 z depa Praha-Vršovice a ihned je nasazena do Heřmanova Městce, od GVD 1991/1992 jezdí stabilně v Chrudimi.
Tam ji také zastihne datum 1.1.1995; tedy administrativní převedení z PLD Kolín do DKV Pardubice. V Chrudimi jezdí i nadále, v průběhu roku 1995 je několikrát zapůjčena do Havlíčkova Brodu.
1.10.1995 je přeznačena na 751.372-4 a v březnu roku 1996 odchází k provedení hlavní dílenské opravy do ŽOS Česká Třebová.
Vrací se dne 26.7.1996 a hned je nasazena do turnusu 781 místo lokomotivy 751.375-7; zde vydržela až do konce platnosti. V GVD 1996/1997 nejčastěji letmo na výkonech řady 753 v PP Chrudim, po havárii motoru u stroje 753.040-5 nasazena trvale místo ní do společného turnusu s řadou 753.
Pod Chrudimí vyržela až do roku 2003, kdy je po intervencích kvůli hluku strojů první a druhé serie převedena do Heřmanova Městce.
20.2.2004 předána do PS Letohrad. Zd evyužívána na rameni do Lichkova a polského Miedzilesie v dvojčlenném řízení se strojem 751.353-4. Právě této dvojici se stal osudným den 1.10.2004. Požár druhého stanoviště poškodil nejen skříň 751.372-4, ale i 751.353-4.
Obě lokomotivy byly dne 3.3.2005 zrušeny a po výzisku použitelných náhradních dílů byl stroj ke dni 21.9.2006 rozložen v DKV Česká Třebová.
T 478.2074, 752.074-5; vyrobena roku 1970 v ČKD Praha na Vysočanech pod výrobním číslem 7654 a dodána dne 26.8.1970 do depa Praha - Střed. Později v provozu v PLD Kladno odkud na podzim roku 1985 odchází pod PLD Kolín, ale do vozební stanice Havlíčkův Brod.
Lokomotiva 751.374-0 na přípřeži vlaku 81325 v Heřmanově Městci dne 19.11.1997.
V Heřmanově Městci a Chrudimi se poprvé objevuje až na podzim roku 1993, 15.9.1993 je předána z Havlíčkova Brodu, ale už 5.2.1994 se vrací zpět na Vysočinu. Od 10.5.1994 zpět v Kolíně a zde ji také zastihla reorganizace dep provedená k 1.1.1995. Lokomotiva tedy připadá pod DKV Nymburk, provozní jednotku Kolín. V květnu se opět stěhuje; jelikož je rok po provedení hlavní opravy a DKV Nymburk nemá zájem tyto stroje provozovat, 26.5.1995 odchází do DKV Pardubice.
To ji ihned nasadilo do turnusu v Heřmanově Městci po bok dalších strojů - 752.054-7, 752.057-0 a 752.075-2.
1.10.1995 přeznačena na 751.374-0.
V Heřmanově Městci a Chrudimi jezdí až do roku 2000, tehdy je 7.6.2000 předána do DKV Ostrava a na výkonech okolo Ostravy setrvává dalších sedm let.
Při reorganizaci drah připadá od 1.12.2007 společnosti ČD Cargo, SOKV Ostrava. Již od 9.12.2007 je ale předána z Ostravy do SOKV Ústí nad Labem, jezdí na výkonech provozní jednotky v Kralupech nad Vltavou. Zadřený motor zavinil její předání zpět do Ostravy, tam se stěhuje 30.12.2008 a po opravě jezdí v provozní jednotce Olomouc.
V roce 2011 dochází k jejímu poslednímu přesunu. Z SOKV Ostrava je předána do SOKV České Budějovice a jejich služeb využívá provozní jednotka Praha. Rozhodnutím managementu o odstavení nadbytečných a nejstarších strojů u společnosti ČD Cargo je dne 4.2.2012 převezena do SOKV České Budějovice, 3.7.2012 je zrušena v současné době vyčkává na šrotaci.
T 478.2075, 752.075-2 je vyrobena v Pražském ČKD v roce 1970 pod výrobním číslem 7655 a 31.8.1970 převzata do depa Praha - Střed. Odtud odchází v prosinci 1973 do depa Kralupy nad Vltavou.
S vlakem Mn 81302 je v Holicích dne 1.8.1996 stroj 751.375-7.
Do PLD Kolín přichází 16.4.1983 z depa v Kralupech nad Vltavou a jezdí především v Heřmanově Městci. Administrativně předána z PLD Kolín do DKV Pardubice ke dni 1.1.1995. Od GVD 1995/1996 jsou v Heřmanově Městci turnusově potřebné jen tři stroje řady 752, lokomotiva nasazena letmo.
1.10.1995 přeznačena na 751.375-7.
Od počátku platnosti GVD 1996/1997 zaskakuje za stroj 751.372-4 v turnusové skupině 782 (okružní Mn z Pardubic přes Holice, Chrudim a Rosice nad Labem), po návratu výše zmiňované lokomotivy z hlavní opravy nasazena letmo a na podzim roku 1996 zapůjčena do DKV Jihlava.
Odtud se vrací 7.12.1996 a nadále je v Pardubicích vedená letmo. Protože pro ni není dostatek práce je dne 19.7.1997 předána do svého bývalého působiště; spolu s 751.371-6 odchází do DKV Louny, PJ Kralupy nad Vltavou.
Z Kralup se navrací dne 29.6.1999, bohužel si v Pardubicích, Heřmanově Městci a Chrudimi moc nezajezdí, tři měsíce po svém příchodu ji 29.9.1999 netěsnosti a koroze vodního rámu nadobro odstavují z provozu. V Pardubicích čeká na světlejší zítřky - tedy přistavení k opravě vyššího stupně až do 16.1.2004 kdy je předána do PS Letohrad k výzisku náhradních dílů.
23.4.2004 je zrušena a do 2.2.2005 rozložena v DKV Česká Třebová.
T 478.2076, 752.076-0 s výrobním číslem 7656, rokem výroby 1970 je z ČKD Praha převzata dne 31.8.1970 do depa Praha - Střed. Odtud odchází společně se "sestrou" T 478.2075 v prosinci 1973 do PLD Kralupy nad Vltavou.
Již odstavená lokomotiva 749.255-6 dne 13.11.2010 v depu Tábor.
Do Kolína přichází dne 21.11.1983 z lokomotivního depa Kralupy nad Vltavou a její doménou je zejména prachovická trať, i když v roce 1993 často nahrazuje stroje 752 v Chrudimském turnusu.
K 1.1.1995 předána administrativně do DKV Pardubice. V té době je odeslána na hlavní opravu do ŽOS Česká Třebová a je vybrána k rekonstrukci na elektrické vytápění osobních souprav.
Od 1.10.1995 přeznačena na 749.255-6 a 3.11.1995 předána z DKV Pardubice do DKV Plzeň - Východ, PJ Zdice.
Po další reorganizaci odvětví kolejových vozidel a zrušení zdické provozní jednotky předána do DKV České Budějovice. Zde ji také zastihlo rozdělení skupiny Českých Drah a od 1.12.2007 stroj připadá ČD a.s. DKV Plzeň, PJ České Budějovice.
Od roku 2010 odstavena, 14.6.2010 darovala své podvozky stroji 749.252-3 a dne 30.12.2010 je v PJ Tábor zrušena. Převezena k fyzické likvidaci do kovošrotu Trojek Bohumín - Vrbice, její likvidace dokončena dne 3.8.2012.
Následující stroje jezdily v Chrudimi a Heřmanově Městci až po roce 1997, tedy po další velké reorganizaci DKV, tedy již pod provozní jednotkou Pardubice.
751.032-4, dříve jako T 478.1032. Vyrobena v ČKD Praha v roce 1967 pod výrobním číslem 7037 a dodána dne 16.10.1967 do depa Praha - Vršovice.
Její zajímavostí je čelník s přípravou pro automatické spřáhlo, dostala jej po opravě po těžké nehodě, kterou měla dne 9.9.1975 v Chrástu u Plzně.
Začátkem devadesátých let předána z Vršovic do LD České Budějovice a odtud přichází dne 16.12.2002 do PJ Pardubice. Dne 14.3.2003 odvelena do DKV Praha, PJ Vršovice. Ve Vršovicích je nakonec dne 8.12.2005 zrušena.
Sešrotována 9.4.2007 v DKV Česká Třebová.
751.038-1, dříve T 478.1038 vyrobená v ČKD Praha pdo výrobním číslem 7043 v roce 1967 je dodána dne 27.10.1967 do LD Přerov.
Stroj 751.038-1 s vlakem Mn 81152 při posunu ve stanici Kostěnice dne 9.7.1999.
V devadesátých letech jezdí stroj v LD Šumperk a zde jako první dostává zpět barevné provedení v kterém stroje T 478.1031 - 1092 opouštěly výrobní podnik.
Do PJ Pardubice přichází dne 3.6.1999 spolu se svou kolegyní 751.040-7 a je nasazena do turnusu 783 (Mn vlaky Pardubice - Chrudim - Moravany -Pardubice) a po návratu 750.224 je vedena letmo, především v Heřmanově Městci.
Jako poslední lokomotiva řady 751 prochází opravou vyššího stupně, v červenci 2003 je odeslána k jejímu provedení do DKV Olomouc. V okolí Pardubic si moc nezajezdí, 28.1.2004 předána do PS Letohrad.
Zde v provozu na Lichkovské trati, především s lokomotivou 751.137 a 751.236.
Od 1.12.2007 připadla pod ČD Cargo, SOKV Ostrava a jezdí na trati z Jaroměře do Trutnova a z Týniště nad Orlicí do Meziměstí, nejčastěji ve dvojici s 751.093-6 a 751.151-2.
24.12.2008 předána z PJ Česká Třebová do SOKV Ostrava, PJ Ostrava.
V roce 2009 odstavena z provozu pro vadné dvojkolí a dne 19.7.2012 je zrušena.
Sešrotována dne 3.8.2013 ve firmě EKO Logistics s.r.o. Kolín.
751.040-7, dříve T 478.1040 je vyrobena v ČKD Praha v roce 1967 s výrobním číslem 7045 a dodána dne 27.10.1967 do lokomotivního depa Přerov.
Kostěnice dne 9.7.1999, vlak Mn 81153 a v jeho čele lokomotiva 751.040-7.
V devadesátých letech jezdí v LD Šumperk a odtud také dne 3.6.1999 přichází do PJ Pardubice.
Nasazena je spolu s lokomotivami 751.353-4 a 751.372-4 do turnusové skupiny 782 (personálně obsazené strojvůdci SLČ Chrudim) a zde jezdí až do dne 28.5.2001. Ten den chybně postavenou posunovou cestou sjela v Žst. Kostěnice do výkopu a mírná deformace hlavního rámu zapřičinila její odstavení.
Počátkem roku 2003 byla odtažena do DKV Olomouc kde darovala kabinu stroji 749.011-3 poškozenému při nehodě v Záměli. 20.3.2003 je formálně zrušena a 16.1.2004 předána do PS Letohrad.
Sešrotována v DKV Česká Třebová ke dni 6.8.2007.
751.049-8, dříve jako stroj T 478.1049. Vyrobena v ČKD Praha v roce 1967 pod výrobním číslem 7055 a dodána dne 15.11.1967 do LD Ostrava.
751.049-8 v Heřmanově Městci dne 15.6.2002.
Od sedmdesátých let jezdí v depu Šumperk a odsud do Pardubic dne 1.6.2000 přichází (natřená modro - červenou barevnou kombinací s šedým hlavním rámem).
Papírově nasazena do turnusu v Heřmanově Městci, objevuje se i v Chrudimi a Pardubicích; takto jezdí až do 22.9.2002 kdy ji potkala v Heřmanově Městci havárie spalovacího motoru.
Odstavena v PJ Pardubice a dne 21.1.2004 převedena do PS Letohrad. Zde je kanibalizována a ke dni 23.4.2004 zrušena.
Sešrotována v DKV Česká Třebová dne 3.10.2006.
751.088-6, dříve T 478.1088. Vyrobena v ČKD Praha pod výrobním číslem 7053 (v dokladech a 7094 vyraženém na rámu) v roce 1967. Dodána dne 8.11.1967 do depa Praha - Vršovice.
751.088-6 dne 26.6.1999 v Heřmanově Městci.
Do Pardubic přichází dne 2.6.1999 z DKV Louny, PJ Kladno a jezdí zde letmo. Ne však dlouho, pouze po období trvání GVD 1999/2000.
7.6.2000 odchází spolu se strojem 751.374-0 do DKV Ostrava.
Od 1.12.2007 připadla tato lokomotiva ČD Cargo a.s., SOKV Ostrava a dne 9.12.2007 je převedena do SOKV Ústí nad Labem, jezdí na výkonech PJ Kralupy nad Vltavou.
V roce 2009 odstavena v SOKV Ústí nad Labem na vadní tlumič torzních kmitů a tvoří zásobárnu náhradních dílů pro ostatní lokomotivy této řady.
30.5.2010 předána ze SOKV Ústí nad Labem do SOKV České Budějovice, lokomotiva i nadále slouží jako zásobárna ND.
2.8.2010 zrušena a dne 20.12.2011 sešrotována firmou MEFTER Trading s.r.o. Plzeň.
751.094-4, dříve jako T 478.1094 je vyrobena v ČKD Praha v roce 1968 pod výrobním číslem 7291 a dne 24.9.1968 dodána do lokomotivního depa Děčín.
751.094-4 s vlakem Mn 81302 v Moravanech dne 17.7.1999.
V devadesátých letech jezdí v DKV Praha - Sever, PJ Čerčany jako známá "Pacifická perla", hýčkaná a opečovávaná strojvůdci čerčanské strojovky na letních vlacích, tzv. rekreácích a do roku 1997.
Do Pardubic přichází dne 4.6.1999 z DKV Praha, PJ Vršovice a nasazena je letmo, od listopadu 1999 trvaleji zaskakuje za porouchaný stroj 751.357 v heřmanoměsteckém turnusu. Od následujícího GVD je opět letmo, takto zůstává až do svého konce v Pardubicích.
21.1.2004 předána v rámci DKV Česká Třebová z PJ Pardubice do PJ Letohrad a vrací se na podzim roku 2005 zpět do Pardubic.
Zde je dne 28.12.2005 zrušena, ale jako jedna z mála lokomotiv této řady má neskutečné štěstí.
Nedostatek provozních strojů řady 751 v PS Letohrad zapřičinil její zpětvzetí do provozu ke dni 27.2.2007 a samozřejmě přesun z PJ Pardubice do PS Letohrad.
Zde je k 1.12.2007 převzata do stavu ČD Cargo, SOKV Ostrava. Jezdí v PJ Česká Třebová na výkonech PP Trutnov a PP Týniště nad Orlicí; nejvíce ve dvojčlenném řízení se strojem 751.093-6, nebo 751.101-7. Její technický stav je ale žalostný, v květnu 2008 je nadobro odstavena a převezena do SOKV Ostrava.
V Ostravě je dne 19.7.2012 zrušena a její torzo vyčkává šrotace v areálu SOKV Ostrava dodnes.
749.102-0, dříve jako T 478.1102, 751.102-5 byla vyrobena v roce 1968 pod číslem 7299 v ČKD Praha a dne 22.10.1968 dodána do depa Chomutov.
V roce 1974 odešla z Chomutova do LD Kralupy nad Vltavou a na dlouhou dobu se stala typickou Zamračenou podřipských tratí (jezdila dlouhá léta ve strojové stanici Zlonice).
V roce 1995 odchází do ŽOS Česká Třebová k provedení rekonstrukce na elektrické vytápění, je přeznačena z čísla 751.102-5 na 749.102-0 a 5.5.1995 předána z DKV Praha - Sever, PJ Kralupy nad Vltavou do DKV Veselí nad Moravou.
31.5.1996 přichází do DKV Pardubice z DKV Veselí nad Moravou a je nasazena do turnusové skupiny 781 (se strojem 749.214).
5.6.1997 odchází z PJ Pardubice do DKV Praha, PJ Vršovice, zde jezdí několik dalších let v osobní dopravě na "posázavském pacifiku". Odchází 7.6.2000 do DKV Louny, PJ Chomutov na podkrušnohorskou magistrálu.
27.5.2006 se vrací z Chomutova do Prahy - Vršovic a na sklonku života jezdí s rychlíky do Českých Budějovic.
Zrušena dne 1.7.2011 a její vrak vyčkává svého dalšího osudu v DKV Česká Třebová.
751.104-1, dříve T 478.1104 vyrobena v ČKD Praha v roce 1968 s výrobním číslem 7301 byla dodána dne 31.10.1968 do lokomotivního depa Brno - Dolní.
Do Pardubic přichází dne 13.12.2002 z DKV České Budějovice, PJ Jihlava. Bohužel již 14.2.2003 je se zadřeným motorem odstavena.
21.1.2004 předána do PJ Letohrad, to lokomotivu zprovoznilo a objevuje se ve dvojčlenném řízení na trati do Lichkova a Miedzilesie.
20.6.2007 je lokomotiva pro celkovou opotřebovanost v PS Letohrad odstavena a ode dne 1.12.2007 připadá společnosti ČD Cargo, SOKV Ostrava. Je odtažena do Trutnova a tvoří zásobárnu náhradních dílů pro ostatní stroje řady 751.
Zrušena dne 20.11.2008, 4.7.2009 odvezena do kovošrotu Trojek Bohumín - Vrbice, ta jest také 1.10.2010 zlikvidována.
749.214-3, dříve jako T 478.1214 a 751.214-8 vyrobena v roce 1971 v ČKD Praha pod výrobním číslem 7706. Dne 1.2.1971 byla dodána do LD Veselí nad Moravou.
Odtud přichází dne 6.6.1996 do DKV Pardubice a je nasazena spolu se 749.102-0 především do osobní dopravy na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu. Zasáhla ale také do nákladní dopravy na Chrudimských lokálkách a prachovické trati.
Z Pardubic odchází dne 5.6.1997 do DKV Praha, PJ Vršovice a ještě týž rok, 18.11.1997 je předána do DKV Olomouc, PJ Šumperk. V roce 2006 převedena ze Šumperka do Olomouce.
V Olomouci pro zavádu na trakčním generátoru odstavena a posléze zrušena; ke dni 15.9.2010.
Sešrotována v kovošrotu Trojek Bohumín - Vrbice ke dni 7.3.2011.
749.224-2, dříve jako stroj T 478.1224, 751.224-7. Vyrobena v ČKD Praha roku 1971 po výrobním číslem 7716. Dodána dne 18.4.1971 do lokomotivního depa Brno - dolní.
Do Pardubic přichází dne 6.6.1996 z DKV Veselí nad Moravou a po celou dobu platnosti GVD 1996/1997 je vedena letmo. Poté odchází dne 5.6.1997 do DKV Praha, PJ Vršovice. 11.8.1997 předána z DKV Praha, PJ Vršovice do DKV Olomouc.
23.7.2004 předána zpět do DKV Praha, PJ Vršovice a od 1.1.2005 je v PJ Kolín. Zde dopravuje rychlíky na rameni Kolín - Rumburk. V roce 2006 převedena zpět do Vršovic.
Osudnou je této lokomotivě požár v čele rychlíku 942 dne 24.5.2007 u Příšovic, poté je ke dni 30.10.2007 zrušena.
Sešrotována ve firmě Trojek Bohumín - Vrbice dne 24.8.2010.
751.314-6, dříve jako T 478.2014, 752.014-2. Vyrobena v ČKD Praha roku 1969 pod výrobním číslem 7381 a dodána dne 10.7.1969 do depa Brno - Maloměřice.
751.314-6 na záloze v Chrudimi městě dne 29.6.2000.
V devadesátých letech jezdí v depu Šumperk v netradičním modrožlutém nátěru, poté natřena červenomodrou kombinací s šedým hlavním rámem.
Dne 1.6.2000 přichází do PJ Pardubice a je nasazena do turnusu v Heřmanově Městci, objevuje se i na ostatních výkonech.
30.9.2002 má havárii spalovacího motoru, od té doby je neprovozní. 21.1.2004 převedena do PJ Letohrad a zde je po výzisku náhradních dílů zrušena ke dni 23.4.2004.
Sešrotována v DKV Česká Třebová dne 12.9.2006.
752.053-9, dříve T 478.2053 je vyrobena v ČKD Praha v roce 1970 pod výrobním číslem 7633 a je dne 15.6.1970 dodána do PLD Kolín.
Spren roku 2002 a Zamračená 751.353-4 v Heřmanově Městci s vlakem Mn 81325.
V roce 1973 odchází z Kolína do VS Havlíčkův Brod. Odsud je v roce 1977 zapůjčena dolům Nástup Tušimice, které nemají ještě své tratě elektrizovány (byť už v té době vlastní lokomotivy E 479.0). Spolu s ní byly dolům zapůjčena ještě čtyři další stroje T 478.1 a 2. Po návratu z dolů a absolvování hlavní opravy jezdí v Havlíčkově Brodě až do 16.2.1994 - to je předána do Kolína, respektive Heřmanova Městce.
1.1.1995 administrativně předána do DKV Pardubice a v roce 1995 odchází k provedení hlavní opravy do ŽOS Česká Třebová.
1.10.1995 přeznačena na 751.353-4. Jezdí ponejvíce letmo na výkonech řady 753 v PJ Pardubice a PJ Chrudim.
Od GVD 1999/2000 v turnusové skupině 782 až do roku 2001, poté nasazena v Heřmanově Městci.
Dne 31.1.2004 předána do PJ Letohrad, zde jezdí v dvojčlenném řízení se strojem 751.372-4 a její požár se ji dne 1.10.2004 stává osudným. Od hořícího druhého stanoviště této lokomotivy ohořelo i její a dne 3.3.2005 je zrušena.
Sešrotována v DKV Česká Třebová dne 17.8.2006.
751.379-9, dříve T 478.2079, 752.079-4. Výrobní číslo 7659 roku výroby 1970 je dodána k ČSD dne 15.9.1970 do LD Břeclav, strojové stanice Hulín.
V osmdesátých letech přechází do depa v Jihlavě.
Dne 5.3.2003 předána z DKV České Budějovice, PJ Jihlava do PJ Pardubice a jezdí především v Heřmanově Městci.
31.1.2004 předána do PJ Letohrad a vyskytuje se především na trati do Lichkova.
Zrušena při masivní vlně rušení velkých motorových lokomotiv u ČD dne 28.12.2005 a sešrotována v DKV Česká Třebová dne 8.2.2007.
Ještě je nutné zmínit občasné a krátkodobé zápůjčky těchto lokomotiv;
například v srpnu 1992 do strojové stanice Chrudim zapůjčena lokomotiva 751.228-8 z PLD Kolín,...
v roce 2001 tamtéž zapůjčená 749.008-9 z Letohradu. Letohrad zapůjčoval PJ Pardubice stroje této řady nejčastěji, poznamenané jsou například 751.080-3, 751.236-1, 749.187-1 a 749.260-6.
Použité prameny:
-osobní poznámky a vzpomínky, knihy předávky a provozní knihy.
-Čáp Pavel, Žaba Martin - Lokomotivy řad T 478.1 a 2 v Nymburce, in Dráha 9/2006
-Čáp Pavel - Lokomotivy řad 751 a 752 v Pardubicích, in Dráha 1/2007